XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Seguruenik Julio Carok arrazoi du lan hau britaniar autore baten eskutik idatzia egongo balitz, arrakasta gehiago edukiko zukeela dioenean.
Ricardo Barojak bere anaia Pío-ren ipuinetatik abiatuta, baita, antzerki moldaketa batzuk ere egin zituen eta gainera gaur egun galdua dagoen bertsotan eginiko drama bat idatzi omen zuen,
Ez profesioa, baizik eta aktore zaletasuna ere landu zuen: teatrala, Ricardok bere Madrileko etxean osatutako
Ricardo Baroja, Pío bere anaiarekin ia batera, 1900. urte aldera, oso goiz hasi zen egunkari eta aldizkarietan parte hartzen, era askotako artikuloekin, nahiz eta askotan egunerokotasun artistikoari buruzko kritikak edo irazkinak izan.
Esparru honetan bere lanaren garrantzizkoena
Testu biografikoei dagokionez, errelatu eleberri-historiko-biografikoa aipatzera mugatuko naiz,
Ricardo Barojak buruturiko testuaren orijinaltasunak biografiaturiko pertsonaiaren hiru ikuskera gainezar eta kontrastatzean sustraitzen da: Beaumarchais-ena bere
José Clavijo jaunaren biografian barrena ibilbide honek, Goethe eta Beaumarchais Baroja bezalako idazle interesgarriez lagundua, gure egileari hainbat momentuetan garai bateko, erromantikoa alegia, bere bizitza eta ohituren kronista bihurtzearen aukera eskaintzen dio; guzti hau atsegintasun eta freskura handiz tipo eta paisaien deskripzioa egiterako orduan, zeintzuk Clavijo autorearen testu literarioki garrantzitsu eta bizienetariko bat bihurtzen duten.
Itsasoa Ricardo Barojaren literaturanHala da, Ricardok bere anaia Pío-rekin batera bizi izan zuen abenturari zion haurtzaroko maitasuna, baina batez ere itsas abenturari zuzendua;
aparteko abenturak, zeintzuk Piok, Zalacaín edo Aviraneta, Shanti Andía edo Chimista kapitaina bezalako pertsonaien kreazioan edo birkreazioan literalki bizi zituen,(...)